sunnuntai 22. joulukuuta 2013

#22

Sinä joulukuun iltana satoi lunta, kaunista, valkeaa lunta.
 
Sillan kaide oli märkä ja maa musta, lumi suli sijoilleen, sakaroita ei ehtinyt laskea.
Katulamppujen valossa välkehtivä koski virtasi levottomana, se oli kuin veri suonissani, odotti paniikkia, padon murtumista. Kävelin Sam vierelläni, Samin käsi tiukasti kiinni omassani. Sitten oli pakko pysähtyä, paniikki tarttui jalkoihin ja karkoitti askeleet. Seisoimme keskellä siltaa, talven ensimmäisessä lumisateessa, tuijotin eteeni käsittäen, mitä kohti jokainen askel oli minua viemässä.
 
"Sam."
Muistin kuinka juoksin sillalla, väistellen jäätä ja lunta.
"Minä.. En minä pysty tähän."
Sam sulki minut halaukseen. Olin turvassa.
"Kyllä sinä pystyt. Pystyt, kun olen kanssasi."
 
Sam tarttui minua kädestä ja katsoi suoraan silmiini. 
"Ei jätetä tätä enää kesken. Olet kärsinyt sen kusipään vuoksi ihan tarpeeksi. Laitetaan asioille piste."
Samin äänensävy ei ollut enää rauhoitteleva, se oli päättäväinen, määrätietoinen. 
Mietin, mitä Sam aikoi.

 


2 kommenttia:

  1. Oot kyllä tosivtaitava kirjoittamaan ja aina tykkään lukea sun postaukset:)

    Mut piti kysyä että miksu sä opiskelit ennen kun menit lukemaan farmaseutiksi?Kun itseä kiinnostaa llääkeala tällä hetkellä ja haenkin lääketeknikon linjalle nyt keväällä :) ja oliko vaikea päästä sinne yliopistoon?

    VastaaPoista
  2. Aa okei, kiitos kun kerroit :) tällä hetkellä ykköstoiveena on ehkä kuitenkin laborantti mutta se vaihtelee vähän väliä :D ja tiän ettei pelkällä ammattikoululla kyllä farmaseutiksi haeta jos haluaisin sinne jatkaa muttei lääketeknikon koulutuksesta ainakaan haittaa olisi :p toki pitäisi sitten ne lukionkin kurssit lukea mutta saa nyt nähdä laitanko laborantin vai lääketeknikon ykköseksi:)

    VastaaPoista

Älä epäröi - kirjoita!